Publicerat: 2017-06-01 Ledig tjänst som ekonomiadministratör på BOiU

Vi söker dig som har kunskaper om ekonomihantering och administration och som vill bidra till arbetet för barnets rättigheter.

Fokus för tjänsten är att ta hand om föreningens ekonomihantering, lönehantering, löpande bokföring och viss administration. Vi använder programmet Visma. Idag köper vi extern tjänst för bokslut.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, där noggrannhet, egen drivkraft, initiativrikedom och förmåga att samarbeta med kollegor och andra är viktiga. Erfarenhet av arbete med liknande frågor är meriterande.

Arbetet berör dels föreningens ordinarie arbete som till exempel skolbesök, påverkansarbete, gymnasietidningen Word och utbildningar och dels projekt som föreningen bedriver, till exempel www.knashemma.se och www.barnrättföralla.se.

Omfattning: 60 % tillsvidaretjänst.

Lön: enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal med Unionen/IDEA.

Tillträde: senast 1 september.

Sista ansökningsdatum: 9 juni

Ansökan skickas till: ansokan@boiu.se Skriv ”ekonomiadmin” i ämnesfältet, och skriv ditt hela namn + CV eller brev på filerna.

Arbetsplats: Kontoret finns på Drottninggatan 8, en trappa upp (utan hiss) centralt i Uppsala. På kontoret arbetar cirka 8 personer i en trivsam miljö.

Frågor om tjänsten: kontakta verksamhetschef Lisa Skiöld på lisa.skiold@boiu.se , eller tel: 018-694499 eller 0739-570379.

Föreningen Barnombudet i Uppsala län, BOiU, arbetar för att alla barn och unga ska få den hjälp de behöver, att alla barn och unga ska kunna påverka sin vardag och samhället, och att barnkonventionen ska vara känd och att den efterlevs. Det gör vi genom att ge stöd och råd, informera, påverka och stärka barns och ungas röster. Läs mer om oss på www.boiu.se

Prenumerera på BOiU:s nyhetsbrev

Material om rättigheter

Vi har en massa material för barn, föräldrar, politiker och personer som möter barn och som vill lära sig mer om barnets rättigheter.

Klicka på knappen så hittar du målarbok, affisch, filmer och annat.

Klicka här